راهنمای خرید جارو شارژی
نوشته شده توسط : درسا حسینی

طراحی و ساخت انواع مختلف جاروبرقی ها، باعث شد تا وزن وسایز بزرگی داشته باشند و جابه جایی و استفاده از آن ها کمی با مشکل رو به رو است تا اینکه نمونه های جدیدی به نام جارو شارژی ها روانه بازار شدند که با وجود معایب و مزایایی که دارند به یکی از رقبای سرسخت و پر قدرت جاربرقی های معمولی و ساده تبدیل شده اند . جارو شارژی ها در ابعاد کوچک تر و وزن کم تری نسبت به جارو برقی هاتولید شده اند و قابلیت شارژ شدن دارند ، از جارو شارژی ها می توان در مکان های کوچک و دور از دسترس و همان طور فضاهای بدون برق استفاده کرد .  جارو شارژی ها با توجه به قابلیت شارژی شدنی که دارند کمی حساس هستند بنابراین نیاز است تا ربنابراین در این مطلب توصیه هایی برای خرید جارو شارژی را برای شما در نظر گرفتم تا بتوانید با اطمینان و آگاهی بیش تری خریدتان را انجام دهید. 

 

این محصول کاربردی مانند دیگرمحصولات لوازم خانه در انواع مدل‌ها و با ویژگی‌های مختلفی وجود دارند. اگر در فکر تهیه جارو شارژی هستید، اما اطلاعات کاملی درباره آن ندارید، این مطلب راهنمای مناسبی برای شما خواهد بود. 

 

 

جارو شارژی دستی بهتره یا جارو شارژی پارویی؟


اگر قصد خرید جارو شارژی را دارید احتمالا بین خرید جارو شارژی دستی و پارویی شک دارید. در ادامه مزیت ها و معایب هر یک را بررسی خواهیم کرد:

مدلهای دستی جاروشارژی بدنه بسیار سبکی دارند و به راحتی قابل جابجایی هستند و همچنین روش استفاده از این مدل ها بسیار آسان بوده و فضای بسیار کمی را در خانه اشغال می‌کنند.
در صورتی که مدل‌های پارویی جارو شارژی مشابه با بخارشو و جاروبرقی هستند و برای استفاده در کف زمین مناسب ترین گزینه می باشند.
یکی از مزیت های مهم استفاده از مدل‌های پارویی این می باشد که این جاروها برای سطح های باریک و تمیز کردن گوشه دیوارها و یا قسمت هایی از خانه که امکان دسترسی کامل برای تمیز کردن وجود ندارد بسیار مناسب هستند.

توان جارو شارژی


توان جارو شارژی می تواند مهم ترین ویژگی و معیار خوب بودن آن به حساب بیاید. البته این مورد تحت تاثیر ولتاژ باتری دستگاه و همین طور توان مصرفی آن خواهد بود که قبل از خرید حتما باید بررسی شوند. معمولا مدل های جارو شارژی باتری های 12 ولتی دارند که برای شارژ شدن به زمان بسیار کمی حدود 15 دقیقه نیاز دارند. بنابراین به مدت زمان نگهداری شارژ دستگاه نیز توجه داشته باشید. در مورد بدنه و مخزن جارو نیز حتما نمونه ای را انتخاب نمایید که قابلیت جداسازی، تخلیه و سرهم کردن آسانی داشته باشد. اما عیب اصلی جاروهای شارژی، مربوط به باتری آن هاست که معمولا عمر مفیدش کوتاه است. این باتری‌ها در اغلب مدل‌های خارجی تا یک‌ سال عمر مفید دارد و این مدت برای ایرانی‌ کمتر است.

عمر باتری و مدت زمان شارژ باتری


برای خرید جارو شارژی مناسب، در نظر گرفتن عمر باتری بسیار مهم است. مدت زمانی که می‌توانید از جارو استفاده کنید به عمر باتری آن بستگی دارد. عمر باتری اغلب بین پنج تا سی دقیقه است. البته مدل‌های جدید و پیشرفته تا یک ساعت هم شارژ نگه می‌دارند. علاوه‌بر این مورد، مدت زمان شارژ باتری نیز دارای اهمیت است. بسته به مدل جارو شارژی، مدت زمان شارژ کامل بین ۶۰ دقیقه تا ۱۶ ساعت متغییر است. طبیعی است که مدل‌های ارزان مدت شارژ طولانی‌تری، داشته باشند. برخی از جاروهای شارژی، دارای نشانگر هستند که با کم شدن شارژ باتری به شما هشدار می‌دهند. خرید جارو شارژی با باتری اضافه، می‌تواند نگرانی شما از بابت تمام شدن عمر باتری را از بین ببرد.

میزان بازدهی

نکته مهم دیگری که باید در خرید یک جاروی شارژی به آن توجه کنید، میزان بازدهی و همچنین عمر باتری محصول مورد نظرتان می باشد. جارو شارژی های قدیمی موجود در بازار از عمر باتری کمتر و همچنین میزان بازدهی به مراتب پایین تری برخوردار هستند تا آنجایی که ظرف ۱۵ دقیقه شارژ کامل می شوند و در طی ۱۰ دقیقه استفاده مداوم نیز شارژ آنان تمام می شود. اما جارو شارژی های مدرن امروزی هم از باتری های قوی تری برخوردار هستند و هم می توان با ۶۰ دقیقه شارژ کردن آن ها چیزی نزدیک به ۸ ساعت برایتان کارایی داشته باشند و شارژشان نیز تمام نشود. ناگفته نماند چنانچه برای تمیزی داخل خودرو قصد خرید جاروی شارژی را کرده اید، از محصولاتی استفاده کنید که با شارژر فندکی خودرو نیز سازگار هستند.

بررسی قیمت در هنگام انتخاب جارو شارژی


بررسی قیمت در هنگام انتخاب جارو شارژی به شرح زیر می باشد:

مسلما ها چقدر قیمت بیشتری برای خرید خود در نظر داشته باشید می توانید دستگاه با کیفیت تر و بهتری تهیه کنید. البته برای بهینه سازی خرید خود بهتر است بر حسب نیاز ای که دارید اقدام به انتخاب جارو شارژی مناسب نموده و از خرید دستگاه هایی با آپشن های متنوع که به درد شما نمی خورد پرهیز کنید. خرید یک دستگاه با کیفیت تر و مقاوم تر با تعداد آپشن های کمتر بسیار بهتر از خرید جارو شارژی است که کیفیت خوبی نداشته اما آپشن های زیادی دارد.

بررسی کیفیت بدنه دستگاه از نکات مهم خرید جارو شارژی


بررسی کیفیت بدنه دستگاه از نکات مهم خرید جارو شارژی به شرح زیر می باشد:

هر کدام از برندهای تولید کننده جارو شارژی که محصولات آنها در بازار ایران نیز وجود دارد از متریال و مواد مختلفی برای ساخت این دستگاه ها استفاده می نماید. یکی از مشکلات بسیار بزرگی که کاربران با جارو شارژی خود با آن روبرو هستند، شکستن بدنه این دستگاه به دلیل نداشتن کیفیت لازم و کافی است. از این رو در هنگام خرید باید دقت کنید که بدنه دستگاه شما از نظر کیفیت در حد قابل قبولی باشد. خرید از میان برندهای معتبر می‌توانند این مورد را برای شما تضمین کند.

ظرفیت نگهداری


ظرفیت نگهداری در مدل‌های مختلف جارو شارژی با هم متفاوت است. انتخاب جارو شارژی با ظرفیت نگهداری بالا به شما این امکان را می‌دهد که مدت زمان طولانی‌تری از آن استفاده کنید. همچنین دقت داشته باشید که مخزن آن شفاف باشد تا خیلی راحت متوجه زمان تخلیه آن شوید.

وزن جارو شارژی


یکی از مزایای خرید جارو بی‌سیم، استفاده راحت از آن است. در زمان خرید جارو شارژی توجه به وزن جارو یک امتیاز محسوب می‌شود. به طور معمول وزن جارو شارژی بین ۷/۰ تا ۳/۲ کیلوگرم است. انتخاب جارو شارژی با وزن سبک می‌تواند در احساس راحتی شما تاثیر داشته باشد.





:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 3 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: